Trio jo!

Des del passat dia dels Reis que tinc a casa el llibre “Aplícate el cuento” de la Mercè Conangla i d’en Jaume Soler (Fundació Àmbit)

És un llibre deliciós, ple de petits escrits i contes dels autors i on també hi tenen cabuda contes i articles d’altres autors. Com molt bé ens expliquen en la introducció:“Aplícate el cuento, es nuestra propuesta enmarcada en la línea de trabajo de la Ecología Emocional y se dirige a todas aquellas personas que han elegido ser parte de la solución de la humanidad en lugar del problema”.

La meva proposta d’avui és mostrar-vos un dels petits contes que hi ha en aquest llibre.

SOY  YO  QUIEN  DECIDE

Explica el columnista Sidney Harris que, en una ocasión, acompañó a un amigo suyo a comprar el periódico. Al llegar al quiosco su amigo saludó amablemente al vendedor. El quiosquero, en cambio, respondió con modales bruscos y desconsiderados y le lanzó el periódico de mala manera. Su amigo, no obstante, sonrió y pausadamente deseó al quiosquero que pasase un buen fin de semana. Al continuar su camino, Sidney le dijo:

– Oye… ¿este hombre siempre te trata así?

– Sí, por desgracia.

– Y tú, ¿siempre te muestras con él tan amable y educado?

– Sí, así es.

– Y ¿me quieres decir por qué tú eres tan amable con él, cuando él es tan antipático contigo?

– Es fácil. Porque yo no quiero que sea él quien decida cómo me he de comportar yo.

Em quedo amb la darrera frase del conte. He de ser jo qui tria com comportar-me. Genial, aquesta és una gran fita i crec que l’hem de treballar. Sovint he escoltat frases del tipus: “mira que n’estava de content, avui! però al creuar-me amb “fulanito” m’ha entrat un mal rotllo…”

Em pregunto:

  • tan important és en “fulanito” per a que canviï la meva percepció del dia?
  • és bo per a mi deixar-me influenciar per l’estat d’ànim de l’altre?
  • tinc recursos per triar com vull sentir-me?

És bàsic decidir com vull viure cada dia, una manera de començar pot ser en tenir cura dels petits moments… el bon dia que dono a la parella, als fills, amics…

Viktor Frankl, en el seu llibre “L’home a la recerca de sentit” ens diu que independentment del que em passi, de les circumstàncies que em trobi, jo tinc el dret de decidir com viure-les”

“… puja a la barca, amb el teu bagatge i recorda que la vida és teva”

Lluís Llach (Tinc un clavell per a tu)

3 pensaments sobre “Trio jo!

  1. M Carmen Dufol

    Gracies Francesc, es la millor manera de començar un dia plujós con avui. Per algú, pot semblar trist, i tenen el dret a sentir-sen , però jo he decidit, que un dia plujós no té per que fer-me sentir com en realitat no em sento.

    Respon
  2. Jordi Salvador

    Dona gust i satisfacció trobar gent que es capaç de plasmar en un paper, llibre, escrit… un pensament, sentiment, com el que tu tens.
    Sensacions de no estar sol amb una idea que al final potrsercomú amb altres

    Respon
  3. Alícia Ramírez

    Estar “contenta”, és una tria personal, malgrat les adversitats diàries, ens permet afrontar-les amb optimisme i tornar a l´estat inicial: continuar “contenta” d´haver-les superat

    Respon

Deixa un comentari

