La classe

Avui enceto un nou tipus d’entrades on, de tant en tant, comentaré alguna pel·lícula que m’hagi semblat profitosa ja sigui per a emprar a l’aula si som docents o per a reflexionar sobre algun tema interessant.

La classe és un pel·lícula francesa que l’any 2008 va guanyar la palma d’or al festival de Cannes. Ens presenta el recorregutt d’un grup classe i el seu tutor durant un curs escolar. El format que utilitza és gairebé de documental, no hi ha concessions narratives i l’escenari és l’institut, amb això vull dir que no coneixem la vida dels protagonistes fora de les parets de l’institut. La pel·lícula vol ser una radiografia d’un moment concret de l’educació secundària francesa en un suburbi als afores de París.

Penso, que el director del film aconsegueix fer aquesta fotografia de l’aula i el grup i ens mostra les paradoxes de la funció docent. En aquest cas, François, el professor i tutor protagonista, creu en una educació basada en el diàleg i l’apropament amb l’alumnat. És conscient del lloc on està, però lluita per no caure en les sancions desmesurades….. però la realitat on està s’imposa davant la manera d’entendre el fet d’educar.

Aquesta pel·lícula ens convida a la reflexió i a adonar-nos de la complexitat de l’exercici de la docència amb responsabilitat i les seves paradoxes.

Crec que pot ser interessant que alumnes de 4rt d’ESO i de Batxillerat la puguin veure i extreure’n un bon diàleg posterior.

Aquí us deixo un breu fragment, a veure què us sembla i que n’extreieu del diàleg entre les dues alumnes i el professor

  • Què aconsegueix el professor amb aquest diàleg?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s