Recursos d’inici de curs

Com a docents, si ens decidim a anar incoporant la metodologia coaching a l’aula, aquests dies d’inici de curs escolar, serà molt important crear un ambient propici dins l’aula.

Què hi podem fer?

Dedicar una estona a conèixer-nos. Segur que molts ja ho fem, però penso que és bo que hi reflexionem.

Què significa aquest “coneixer-nos”?

En el meu cas és saber qui tinc a l’aula, a més a més d’aprendre’m els noms dels meus alumnes, és interessant conèixer una mica la seva història. D’on venen, que els agrada, com es plantegen aquest nou curs…. Això permet crear el vincle necessari per  a que l’aprenentatge sigui significatiu. Perquè si s’estableix un bon vincle docent – alumne/a, l’aprenentatge és més vivencial i ric.

Què podem fer?

Es poden treballar dinàmiques de presentació, encara que l’alumnat ja es conegui d’altres cursos. Proposo alguna dinàmica on a més a més de presentar-me amb el meu nom també hagi d’explicar alguna cosa més com per exemple:

  • el meu plat preferit
  • la cançó que més m’agrada
  • quina cosa faig molt, molt bé
  • quin objectiu tinc per aquest nou curs
  • què faig en el meu temps de lleure

Aquestes preguntes i/o altres que se us acudeixin les poden contestar en parella i després en una rotllana cada alumne/a presenta a la seva parella.

Així aconseguim diverses coses:

  • Tota la classe coneixerà algun aspecte nou dels seus companys i companyes i pot ajudar a trencar alguna mala dinàmica.
  • És una estona distesa, on la gent riu i s’ho passa bé.
  • El professorat agafa informació del seu alumnat

Us desitjo un molt bon inici de curs!!!!

Deixa un comentari

