Tria!!

Si, si…. tria. Tens tot el dret a triar.

Tinc tot el dret a triar, a triar què?

M’estic referint a la manera com volem triar viure la nostra vida, a la manera com ens volem prendre les coses que ens passen, les coses que decidim fer i les que decidim no fer. També em refereixo a com trio prendre’m aquella situació que no m’agrada però em toca viure….

Puc triar com viure qualsevol situació?

A aquesta pregunta, en Viktor Frankl (eminent psiquiatra i autor de “L’home en Busca de Sentit”) ens diria que si. En Viktor Frankl, ens comenta que la darrera cosa que un ésser humà perd és el dret a escollir. Sempre ens queda la nostra llibertat interior, la manera com decideixo prendre’m tot el què em passa. Viktor Frankl ho resumeix en una frase:

“Si coneixes el perquè de la teva existència podràs afrontar gairebé qualsevol com”

Amb tot això em refereixo a que nosaltres, en el nostre dia a dia podem escollir com prendre’ns les coses i situacions que vivim.

A tall d’exemple:

Un matí camí de la feina trobes que el trànsit està fatal, i estàs aturat/da enmig d’un gran embús, tens l’opció de decidir com prendre-t’ho:

  • Pots deixar-te endur pels instints, posar-te nerviós, fins i tot col·lèric….
  • Pots decidir prendre-t’ho en calma, emprar aquest temps en pensar què faràs al llarg del dia, escoltar la ràdio….
  • Pots prendre-t’ho amb resignació, amb el què hi farem…..

Depèn de tu! Quin tries?

Penso que a partir de la tria que fassis viuràs bona part del dia d’una forma o d’una altra, no et sembla?

4 pensaments sobre “Tria!!

  1. Sara

    Ok! En Viktor Frankl ens dóna una lliçó magistral de la importància de la llibertat a l’hora de triar l’actitud amb que vivim la nostra vida. Però la dificultat està en com aprenem a controlar els nostres impulsos i fer q aquests no s’apropiin de la situació. Si jo no sé autocontrolar-me no podré triar perquè sempre seré presonera dels meus instints. Aquesta hauria d ser una assignatura obligatòria per anar pel món: “autocontrolar-nos. Per no mancar-nos el respecte ni a nosaltres ni als altres”. Buff!! Encara tenim, en general, un llarg camí per recórrer!

    Respon
  2. Dolors Mata

    Companys, felicitats pel blog! Veig que esteu de ple en aquest món de creixement personal! Demà acabo la primera edició del màster en desenvolupament personal i lideratge que es fa a la UB i estaré encantada de col·laborar en aquest blog i dir-hi la meva, gràcies per l’oportunitat!!! La màgia és dins nostre, només cal que en siguem conscients i la compartim. I si com diu la Sara, el camí és llarg, potser que ens hi posem, oi? Petonarros!!!!!

    Respon

Deixa un comentari

