Coaching per docents

Dins el món educatiu, el paper del docent és ampli i complex. Actualment un docent no es limita únicament a la transmissió de coneixements, també esdevé una peça important dins el creixement del seu alumnat.

El coaching és una metodologia que es fonamenta en el diàleg. aquest diàleg esdevé la seva eina de treball. Es vertebra a partir d’una conversa transformadora encaminada cap al canvi positiu, on s’arriben a acords i a compromisos individuals, on cadascú es compromet a allò que realment pot i vol fer, i passa a l’acció.

Aquesta metodologia es pot ampliar per treballar en grups, i en el cas dels docents, aquests grups són els alumnes. Sobretot és aplicable en grups-classe de secundària obligatòri i postobligatòria, ja que en l’aprenentatge de l’adolescent, el compromís amb un mateix és bàsic. També n’és l’autoconeixement, la responsabilitat, la presa de decisions, les relacions amb els altres i és aquí on el coaching pot aportar-nos una nova prespectiva per a tractar-los.

També a partir del coaching es poden treballar en les aules les actituds que l’alumnat ha de tenir dins el grup-classe, l’objectiu que volen assolir des del seu rol d’alumnes i la responsabilitat envers el procés d’aprenentatge.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s