Arxius diaris: 11 gener 2012

Formular Objectius

Aquesta és la meva primera entrada del 2012, i com l’inici d’any és un moment propici per a formular-se objectius, avui parlaré sobre aquest tema.

Una de les claus del coaching és saber formular bons objectius. Si un té clar cap on es dirigeix li serà més senzill trobar el camí.

Podem trobar molts models que ens expliquen com escriure un objectiu. Jo em quedo amb el model que ens proposa la Programació NeuroLingüística (PNL). La PNL pressuposa que el pensament es vertebra a partir del llenguatge. Per tant, posa molt d’ènfasi en les paraules, en com ens diem les coses. O sigui de quina manera em comunico amb mi mateix per a entendre millor els meus pensaments.

Igual com passa amb el coaching on el coach pregunta al seu coachee on vol arribar, quin és el seu objectiu, la PNL aporta eines per a redactar bons objectius.

El passat dia 1 de gener en l’edició digital del diari “El Mundo” apareixia un article on s’entrevistava a en Vicenç Olivé (director de l’Institut Gestalt i expert en PNL i Coaching). En aquest article se’ns explica d’una manera senzilla i pràctica com es poden formular bons objectius. O sigui objectius realistes i assumibles. Aquells que de ben segur es poden aconseguir perquè van molt lligats a nosaltres.

En Vicens Olivé ho resumeix en 5 punts bàsics, cinc passos per aconseguir el que un desitja:

  • 1. Formular l’objectiu en positiu. El nostre cervell no entèn el “NO”. Si formulo un objectiu emprant la negació el meu cervell serà incapaç d’entendre’l i dur-lo a la pràctica. Per exemple, un objectiu com: “No treballar tantes hores” s’haurà de formular com “Gestionar millor el temps a la feina”
  • 2. Establir objectius concrets. Objectius petits, senzills de dur a la pràctica i centrats en una única cosa. Si el nostre objectiu és molt gran, anirà bé parcelar-lo en objectius més petits i decidir per quin comencem.
  • 3. Fer un balanç del que es perd i el que es guanya. O sigui, m’he de preguntar que perdré a l’assolir el meu objectiu. A vegades ens és molt difícil arribar a l’objectui perquè el seu assoliment implica la pèrdua de coses massa importats per a un mateix.
  • 4. Ser conscient dels recursos. Saber amb què i amb qui compto per a relitzar l’objectiu.
  • 5. Dissenyar i fer un pla d’acció. Fer un full de ruta, programar la manera com fer via cap a l’objectiu.
I ara, ja només queda posar-se en marxa:
  • Quin objectiu et planteges per aquest 2012?
  • Quan començaràs a fer-lo?
  • Com ho faràs?
  • Quins són els teus recursos?

Clicant AQUÍ podeu accedir a l’article.